Тег AREA. Top_232


Сайт Л і с к и               Головна      Про сайт     Архів новин     Флора/Монітор     Вебкамера 

Чи був на ДВРЗ мототрамвай?

Понеділок, 17.02.2014 р.  За матеріалами сайту "Школьные материалы"

   Одну з найбільш відомих довоєнних фотографій Дарницького шосе (теперішня Алма-Атинська вулиця) ми вже наводили в публікаціях від 9 січня та 14 липня минулого року. В останній замітці мова йшла в основному про автомобіль, зображений на фото, який імовірно належав тодішньому директору Дарницького вагоноремонтного заводу.

Трамвай на Дарницькому шосе

   А от у першій публікації згадувався і бензотрамвай, який зв'язував до війни правобережну частину Києва з його лівобережними поселеннями, включаючи й містечко Бровари.



   Спеціальний автомоторний трамвай, що працював на двигуні внутрішнього згоряння, було збудовано в 1912 році приватними підприємцями. Використовувався він для пасажирського і вантажного сполучення між містом та слобідками, дачною місцевістю Дарниця, а також містечком Бровари. Загальна довжина колій становила 17 верст.

Руїни Ланцюгового мосту

   Через Дніпро бензотрамвай переїжджав Ланцюговим мостом. На фото - руїни мосту.



Бензотрамвай

   Моторний вагон бензомоторного трамваю в районі Микільської слобідки. Саме такі вагони вже на нюрнберзькому візку з 1925 року курсували на лівобережжі.



Бензотрамвай

   Моторний та причіпний вагони біля будівлі поштової станції.



Бензотрамвай

   Важливим було також вантажне значення лівобережної лінії. Вантажний та пасажирський трамвайні поїзди зустрілися скоріше за все в районі Микільської слобідки.



Бензотрамвай

   Вагон бензомоторного трамваю на Ланцюговому мосту.



Бензотрамвай

   А на цьому фото вагон вже на правобережній частині. Поблизу Ланцюгового мосту був роз'їзд у формі круга навколо клумби з тумбою.



Бензотрамвай

   Парад нового рухомого складу, що Київський завод електротранспорту (тоді - завод ім.Домбаля) виготовив до чергової річниці 1 травня. Серед вагонів і бензомоторний з інвентарним номером А-3.



Бензотрамвай

   Вже списані моторний та причіпні вагони бензомоторного трамваю на території Слобідського трамвайного парку. В останні роки роботи поїзд забезпечував зв'язок між містом та Старою Дарницею „без пересідання".

   А найпершим, у 1912 році, було відкрито маршрут №В — від ст.Поштова площа до Ланцюгового мосту. У цьому ж році була відкрита лінія по Ланцюговому мосту, а на лівому березі Дніпра почало функціонувати Слобідське бензотрамвайне депо. Бензотрамвай продовжився до Микільської слобідки, незабаром — до селища Биківня. З 1913 року маршрут №В їздив аж до Броварів.

Биківнянський меморіал

   В період радянських репресій бензотрамвай (або як його ще називали - автодрезина) використовували для перевезення розстріляних із застінків НКВД в Києві на спецділянку в Биківнянському лісу. Така доля була маршруту мототрамвая №23. Сьогодні, зважаючи на проведені дослідницькі роботи, є ідея відновити частину маршруту цього трамвая в межах с.Биківня.

   У 1930 році була відкрита лінія до Старої Дарниці і замість №В утворилися 3 маршрути: № 14 «Поштова пл. — Микільська Слобідка», № 15 «Микільська Слобідка — Стара Дарниця» і № 16 «Микільська Слобідка — Бровари». Але ця система протрималася недовго.
   У 1933 — нова реформа. Замість 14-го, 15-го і 16-го пустили: № 14 «Поштова пл. — Микільська Слобідка», № 17 «Микільська Слобідка — Стара Дарниця» і № 23 — «Микільська Слобідка — Бровари». Тобто 15 замінили 17, а 16 замінили 23-м. Але і цей розклад протримався недовго.
   У 1935-м № 14 продовжили до Старої Дарниці і запустили маршрут № 25 — «Поштова пл. — Микільська Слобідка». У 1936 році знову сталися зміни: запустили маршрут № 24 — «Стара Дарниця — ДВРЗ», але зняли маршрут № 17. Бензотрамвай закрили в 1941 році у зв'язку з початком війни. Після війни бензотрамвай вже не оновлювали.
   Спочатку ангари Слобідського депо стояли зруйновані. Потім в колишніх ангарах влаштували диспансер. Частину території віддали під ринок, а на місці в'їзду в депо тепер стоїть будинок. Відбудували лише лінію по Набережній (1953 р.) і лінію на ДВРЗ (1959 р., правда, не по тій стороні і коротшу (адже кінцева 24-го була в кінці теперішньої Алма-Атинської вулиці, біля 11-ї школи).


Коментар сайту "Ліски"
   З попередніх абзаців випливає, що перші трамваї на ДВРЗ були бензинові, а не електричні? Якщо так, то цікаво, в якому з передвоєнних років відбулась заміна на вагони з електричною тягою. Чи може автор наведених заміток помилився, розповідаючи спочатку про бензотрамвай, і непомітно перейшовши на розповідь про звичайний, електричний?


   Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами "Транспорт" та "Історія Києва".


Вам була корисна ця стаття?

Можете додати свій коментар
Щоб змінити слово на інше (якщо букви важко розпізнати), клацніть на малюнку

Ваше ім'я:         Слово з малюнка:  

Коментар (до 1000 символів, тільки текст, гіперпосилання недопустимі):