Збитки київської міської електрички збільшуються?
Інтернет-видання
"Багнет" опублікувало відповідь Першого заступника генерального директора комунального підприємства "Київпастранс"
Олексія Паланта на запит редакції. З відповіді можна здогадатись, які саме питання ставились журналістами:
стосовно зупиночної платформи "Вишгородська" (на якій утворились провали), про затримки в русі електропоїздів,
стосовно доцільності використання декількох видів пропускних систем, та інше.
Не можемо не погодитись із коментарем "Багнета", що відповідь викликала ще більше запитань. Однак певні висновки
з неї все-таки можна зробити. Головний із них редакція винесла в заголовок новини - київська міська електричка збиткова.
Додамо, що її збитковість не скорочується, а навпаки збільшується. Якщо раніше
наводились
місячні збитки у розмірі 2 млн. грн., то в наведеному документі вони складають вже 3,6 млн. грн. за місяць
(43,3 млн./12 міс.).
Виникає питання: чи можна досягти беззбитковості міської електрички? Так, це можливо, якщо мати на увазі
лише чисті видатки на експлуатацію. Якщо ж розвивати інфраструктуру та підвищувати комфорт шляхом скорочення
інтервалів руху, то її збитковість (як і будь-якого іншого громадського транспорту) - неминуча.
Навіть міська електричка
в Берліні дотується з бюджету. Німці вважають, що розвиток міського громадського транспорту вигідний -
чим більше городян ним скористається, тим меншим буде навантаження на дороги та екологічна шкода від приватних
автомобілів. Однак наявність дотації не означає, що не треба прагнути до скорочення збитковості. В тому ж
Берліні напрочуд диференційована система оплати проїзду, яка дивує туристів із екс-СРСР. Та й ціну не
порівняти з нашою - квиток на 2-годинну поїздку коштує близько 3 євро.
Так що й нам рано чи пізно доведеться і ціни підвищувати, і пільги скорочувати, а головне - наводити порядок у сфері
громадського транспорту. Прийнятної альтернативи, мабуть, немає. Чи все-таки є?
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегом "Міська електричка".