Сайт Л і с к и         Головна    Про сайт    Довідка   Архів новин   Гостьова   Пошук


До змісту 


Борги міської електрички? "Гдэ-то так - сэм, восэм..."

Неділя, 16.12.2012    

   Київська міська електричка Останні київські снігопади підтвердили надійність такого виду транспорту, як метрополітен. Крім метро, безперебійно працювала й міська електричка, популярність якої серед киян дедалі збільшується. Разом з тим, постійно доводиться чути про заборгованість Київської міської держадміністрації (КМДА) перед Південно-Західною залізницею за експлуатацію й обслуговування рухомого складу.

   Нагадаємо, що рік тому Міністерство інфраструктури України та КМДА уклали договір №611/2300 від 7 грудня 2011 року, згідно з яким у комунальне підприємство "Київпастранс" були передані всі 10 електропоїздів, переобладнані у вересні 2011 року для застосування на залізничному кільці навколо столиці України. Відповідальність за стан рухомого складу міської електрички була покладена на КП «Київпастранс». Залізничники ж, у свою чергу, взяли на себе відповідальність за належний стан залізничної інфраструктури, а саме: колійного господарства, систем електрозабезпечення та посадочних платформ.

   На брифінгу 4 грудня 2012 року перший заступник начальника головного управління приміських пасажирських перевезень залізничного транспорту «Укрзалізниці» Олександр Гудков повідомив, що договір з боку КМДА не виконується, і Київська міськдержадміністрація не доплачує значні кошти. В Укрзалізниці запевняють, що йдеться про суму 52-53 млн. грн. (електроенергія, користування інфраструктурою, інші витрати). Дивує легкість маніпулювання цифрами : мільйон туди - мільйон сюди. Від солідної організації очікується більш строге ставлення до грошових коштів (прим. ред.)


   З іншого боку, за час від 4 жовтня 2011 року Київпастранс мав шанс використати міську електричку як пілотний проект оздоровлення міського транспорту, поширивши його згодом на інші види.

   З неофіційних джерел відомо, що витрати на міську електричку щомісяця складають близько 3 млн. грн., а повертається від продажу квитків - 1 млн. грн. Інфраструктура міської електрички - ізольовані перони зі строгим пропускним режимом та налагоджена квиткова система - дозволяє майже повністю вирішити болючу проблему безбілетних пасажирів.

   Інша проблема - безкоштовний проїзд пільговиків, у тому числі - іногородніх (такий проїзд регулюється постановами Кабінету Міністрів України №354 та №555 від 1993 та 1994 років). Загальновідомо, що відшкодування пільг на проїзд - це каламутна сфера, в якій рано чи пізно доведеться наводити порядок.

   Якщо заборонити іногороднім пільговикам безплатний проїзд міською електричкою, а для пільговиків-киян запровадити обмеження (наприклад, до 20 безплатних поїздок на місяць), розрив між витратами й доходами електрички зменшиться. У свою чергу, перевід пільговиків та інших пасажирів на багаторазові проїзні квитки (які можуть мати вигляд звичайних квитків зі штрих-кодом) зменшить щоденне навантаження на каси і дозволить скоротити їхню кількість.

   Мабуть, можливі й інші заходи економії. За умови, що вони робитимуться прозоро, підтримка свідомих киян гарантована. Зрештою, всі ми хочемо мати впевненість у доброму фінансовому стані та перспективах розвитку міського транспорту, яким щоденно користуємось.


Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегом "Міська електричка".


Вам була корисна ця стаття?

Можете додати свій коментар

Щоб змінити слово на інше (якщо букви важко розпізнати), клацніть на малюнку

Ваше ім'я:         Слово з малюнка:  

Коментар (до 1000 символів):