
До змісту
Рибальський залізничний міст
"Один із найстаріших мостів сучасного Києва перетинає Рибальський півострів, Дніпро, Труханів острів та протоку Чорторий. Його будівництво розпочалося ще у дореволюційні часи – 1915 року. Він мав стати ключовим стратегічним обʼєктом замкненого залізничного кільця довкола Києва. На замовлення Київського округу шляхів сполучення проект моста та дотичних до нього обʼєктів розробили професор Київського політехнічного інституту Є. О. Патон та його студенти-дипломники КПІ.
До кінця січня 1917 року будівництво моста було завершено і вартувало держскарбниці 5,6 млн. рублів. Загальна довжина мосту, включно з деревʼяними естакадами, становила 2504 метри. Проте його експлуатація тривала недовго.
Під час подій громадянської війни (1917–1921 роки) міст було пошкоджено і тільки восени 1928 року розпочалася реконструкція. Під час підготовки до реконструкції радянські інженери дещо змінили проектні можливості моста й у підсумку було підвищено підмостовий габарит. Роботи здійснювали військові будівельники – організація "Військпроект 401" і вже у листопаді наступного року перший потяг перетнув Дніпро на відновленій магістралі…
Після звільнення Києва від німецьких окупантів міст, із цілком зрозумілих причин, став одним із перших обʼєктів відбудови і вже у листопаді 1945 року він знову повноцінно запрацював. Воєнні "перипетії" моста не минули безслідно: у 1964–1966, 1990–1998 та 2003–2005 роках відбувалися масштабні роботи з його ремонту та заміни елементів конструкцій. Утім, його зовнішній вигляд не зазнав радикальних змін – нині, як і сто років тому, через міст веде лише одна колія, хоча сама Північна кільцева лінія вже давно двоколійна. З цієї причини, міст виконує допоміжну функцію – через нього прямують переважно вантажні потяги, а також ходить міська електричка, яка перевозить киян з берега на берег Дніпра в години пік.
До початку XXI століття міст входив у межі тільки Дніпровського району, але з 2001 року його західна частина перетворилася на межу між Оболонським та Подільським районами Києва" (цитата (с. 193) і світлини з видання: Лемеха С. М. Освячений Дніпром. Тернопіль: ТзОВ "Терно-граф", 2020).
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами "Історія Києва" та "Бібліотека".