До змісту
Дарницький залізничний міст
"Двоколійний Дарницький залізничний міст довжиною близько 1,5 км збудовано 1951 року. Він розташовується між правобережною місцевістю Нижня Теличка, дещо нижче від давнього Видубицького перевозу у гирлі річки Либідь, та лівобережними районами Березняки і Позняки. Це один із найстаріших і найбільших залізничних мостових переходів в Україні і перша повоєнна стаціонарна мостова споруда Києва. Деякі прихильники старовини вважають його, так би мовити, спадкоємцем моста А. Струве, оскільки він зведений буквально впритул до нього.
Новий стаціонарний залізничний міст, який справно функціонує до нинішнього часу, спроектували фахівці Київського філіалу інституту "Проектстальконструкція". Будівництво почалося 1946 року, а завершилося 1949-го. Під час спорудження Дарницького моста вперше у радянському мостобудуванні широко використовували збірні залізобетонні конструкції, а також забивні залізобетонні палі, на які встановлювалися опори. Проміжні ж опори, споруджені на кесонах, вперше в історії СРСР виготовлялися поточно-швидкісним методом з опусканням гідромеханізованим способом (так званий "сліпий кесон"), запропонованим інженером М. Руденком. Прогінні конструкції виготовили працівники Дніпропетровського заводу металоконструкцій ім. І. Бабушкіна, а змонтували спеціалісти "Мостозагону Nº 2" під керівництвом інженера-будівельника І. Баренбойма.
Проста і невибаглива архітектура Дарницького моста складається з двох типів конструкцій: металевих ферм параболічної форми та параболічних залізобетонних арок. Відтак він має асиметричну форму. Біля лівого берега Дніпра, де встановлено три великі судноплавні прогони, застосовані аркові металеві ферми. Мілководну частину ріки, ближчу до правого берега, перекрито меншими за розмірами монолітними залізобетонними арками.
Попри поважний вік, Дарницький залізничний міст і донині залишається головним елементом транспортної магістралі країни, що забезпечує залізничне сполучення між заходом і сходом України, а також проїзд транзитом для багатьох міжнародних маршрутів" (цитата (с. 194) й світлини з видання: Лемеха С. М. Освячений Дніпром. Тернопіль: ТзОВ "Терно-граф", 2020).
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами "Історія Києва", "Бібліотека" та "Березняки".