До змісту
Русанівський метроміст
"Русанівський метроміст, який височіє над однойменною протокою, фактично є продовженням моста Метро. Він розташований поміж Венеційським островом та Лівобережним масивом і представляє невибагливу балкову конструкцію, яка забезпечує також пішохідне та автомобільне сполучення.
Як уже згадувалося вище, йому передувало декілька деревʼяних і один залізний міст, побудований на початку XX століття за проектом інженера М. Бєлелюбського. На відміну від моста Метро, він не є достатньо високим, відтак на цьому відтинку Дніпра судноплавство відсутнє, під мостом ходять лише невеликі човни та катери.
Русанівський метроміст відкрито для руху 5 листопада 1965 року, одночасно з відкриттям третьої черги Святошинсько-Броварської лінії Київського метрополітену від станції "Дніпро" до станції "Дарниця"… Колії метрополітену прокладено у його південній частині.
Русанівський метроміст – це балочна конструкція, укладена з шести прогонів. Так само, як і міст Метро, він зібраний із залізобетонних блоків на сухих стиках, але виглядає дещо простішим – автомобілі, пішоходи та потяги метро рухаються на одному рівні.
Русанівський метроміст зведений на місці зруйнованого в роки Другої світової війни Русанівського мосту, спроектованого інженером М. Бєлелюбським на початку ХХ сторіччя. На відміну від свого попередника, сучасний міст позбавлений додаткових несучих конструкцій, відтак довжина кожного прогону становить близько 50 метрів, які утримують 5 опор – три у річищі Дніпра і дві біля берегів" (цитата (с. 198) і світлини з видання: Лемеха С. М. Освячений Дніпром. Тернопіль: ТзОВ "Терно-граф", 2020).
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами "Історія Києва" та "Бібліотека".