До змісту
Історичне фото набережної Києва
У мережі з’явилося історичне фото набережної Дніпра з боку мосту Патона у 1959 році. Вже через 50-60 років на цьому місці з’являться кілометрові затори. Фотокартку опублікував ресурс "Київ автомобільний".
Набережне шосе розташоване уздовж Дніпра від Поштової площі до мосту Патона. Загальна протяжність набережної орієнтовно 5 км. Шлях від Подолу вздовж Дніпра існував вже у Х-ХІІ століттях і являв собою під’їзну дорогу до переправи через Дніпро на Наводничах-Видубичах.
Сучасну назву зафіксовано у 1850 році у зв’язку з реконструкцією шляху від Подолу до Миколаївського ланцюгового мосту через Дніпро. Наприкінці XIX століття шосе було забудоване дрібними промисловими, торговельними та складськими будівлями. Тут пролягала залізнична лінія, що з’єднувала Поділ з Дарницею.
1912 року вздовж шосе проклали трамвайну колію, яка до 1920 року через Ланцюговий міст пролягала до Броварів. З 1925 до 1941 року на старих опорах новий міст було споруджено під керівництвом Є. Патона. У 1951 році по шосе знову пустили трамвай, цього разу на всій протяжності. Трамвайний рух було остаточно закрито у лютому 2011 року у зв’язку з будівництвом автодорожньої естакади біля станції метро "Дніпро".
У 1897–1899 році, у зв’язку з будівництвом гавані, деякі ділянки Набережного шосе були впорядковані. У 1935–1938 роках частину шосе одягли у граніт, встановили чавунну огорожу, проклали широкі сходи до води. На початку 1950-х років шосе заасфальтували. У 1980-ті роки було проведено чергову реконструкцію шосе, після чого воно набуло сучасного вигляду.
Прогулюючись по набережній, можна побачити багато історичних місць: пам’ятник Магдебурзькому праву, пам’ятник засновникам Києва, насолоджуватися видами Києво-Печерської лаври, Дніпра та лівого берега.
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегом "Історія Києва".