До змісту
Трамвайне розворотне кільце поблизу Русанівки: відео 2003 року
Трамвайна мережа Києва зараз поділена на дві окремі частини - правобережну і лівобережну. Проте так було не завжди. Спочатку трамваї перетинали Дніпро в районі теперішнього мосту метро (у 1912-1920 роках через Ланцюговий міст, у 1925-1941 - через міст імені Євгенії Бош).
Після Другої світової війни мережа знову стала єдиною, цього разу майже на 50 років - завдяки трамвайній лінії на мосту Патона. Рейки на мосту були покладені через рік після його побудови, 1 листопада 1954 року, і зняті 9 червня 2004 року.
Перетнувши міст Патона, трамваї прямували у напрямку Ленінградської (тепер Дарницька) площі. У 1970 році на півдорозі до площі, перед шляхопроводом через залізницю, з боку новозбудованого житлового масиву Русанівка було влаштовано трамвайне розворотне кільце. З цього часу мешканці Русанівки могли діставатися трамвайних зупинок не тільки через південний пішохідний місток, а й через східний автомобільний міст.
На кільці знаходилась кінцева зупинка трамвайних маршрутів №34 "Вулиця Ентузіастів - Контрактова площа" та №35 "Вулиця Ентузіастів - Палац спорту".
Наступний відеозапис зроблено в наші дні. На місці колишнього розворотного кільця тепер височіє група будинків житлового комплексу "Київська Венеція".
Трамвайна колія знаходилась у проміжку між насипом, де тепер припарковані автомобілі, та Русанівським каналом.
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами "Історія Києва" та "Транспорт".