Сайт Л і с к и         Головна    Про сайт    Довідка   Архів новин   Гостьова   Пошук


До змісту 


Як Таллінн скасував оплату в міському транспорті. І що з цього вийшло

Четвер, 03.12.2015 22:00   Скорочено, оригінал статті - на сайті Українська правда

   Громадський транспорт вимагає все більше коштів з міського бюджету. Такі заяви дедалі частіше лунають від муніципальних чиновників, особливо напередодні підвищення тарифів на проїзд. Але у світі є й зворотні приклади.

   В останні роки в Європі все більше поширюється система безкоштовного міського транспорту. Відмовитися від стягнення плати повністю або частково змогли близько 100 міст ЄС. В основному це невеликі населені пункти, однак є і виняток – Таллінн.

   Ось вже три роки столиця Естонії забезпечує безкоштовний проїзд у громадському транспорті для своїх жителів. У квітні 2012 року це питання було винесено на міський референдум і підтримано понад 70% городян. Скажете, нема куди гроші витрачати? Але в Таллінні запевняють, що такий крок був економічно виправданий, а головне – цілком окупився.

Таллінн скасував оплату в міському транспорті

   "Традиційно міський транспорт субсидується в усіх країнах. Десь не так сильно (наприклад, у Великій Британії муніципалітети покривають лише 20% витрат), але в цілому в Європі компенсується 50-70% витрат комунальних транспортних підприємств. Така ж ситуація була і в Таллінні – міська влада компенсувала 70% витрат", – розповідає Аллан Алакула – керівник міського офісу ЄС. У такій ситуації перехід на 100-відсоткову (а точніше – на 90-відсоткову) компенсацію проїзду не був таким вже й витратним. Це вимагало від міста збільшити видатки на 12 млн євро.

   Транспорт у Таллінні безкоштовний лише для мешканців міста, в яких є документально підтверджена реєстрація, тоді як гості столиці сплачують проїзд, як і раніше. Проте в Таллінні живуть тисячі людей, які формально зареєстровані в інших містах, а отже – платять податки іншим муніципалітетам.

   Можливість безкоштовного проїзду в громадському транспорті мала стати вагомою підставою "зареєструвати свої стосунки" з Таллінном. Так і вийшло – за останні три роки населення міста зросло з 416 тис. до 440 тис. "Вважається, що кожен зареєстрований мешканець сплачує до міського бюджету податків на 1 тис. євро.

   Звісно, зростання населення пов'язане не лише з безкоштовним транспортом. Однак, за різними розрахунками, саме цей крок збільшив міські збори на суму від 14 млн до 21 млн євро. Тобто – в будь-якому разі місто не лише окупило транспортні витрати, а й навіть трохи заробило.

Таллінн скасував оплату в міському транспорті

   Багато міст обмежено використовують систему безкоштовного транспорту. Наприклад, у Ризі проїзд стає безкоштовним у разі сильних снігопадів. А в китайському Ченду – столиці провінції Сичуань з населенням понад 7 млн. осіб – проїзд безкоштовний з 5 до 7 ранку, що дозволяє розвантажити транспорт в наступну годину пік.

   Цілком ймовірно, що дуже скоро нам доведеться писати не тільки про естонський, а й про польський досвід безкоштовного транспорту. Зараз така система діє в кількох польських містечках, а також у передмісті Варшави Жомбки.


   Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегом "Транспорт".


Вам була корисна ця стаття?

Можете додати свій коментар

Щоб змінити слово на інше (якщо букви важко розпізнати), клацніть на малюнку

Ваше ім'я:         Слово з малюнка:  

Коментар (до 1000 символів):