Сайт Л і с к и         Головна    Про сайт    Довідка   Архів новин   Гостьова   Пошук


До змісту 


Консьєрж: наймати, чи ні?

Понеділок, 21.07.2014 р.  

   Згідно з пунктом 5.2 Правил благоустрою м.Києва кожний власник (балансоутримувач) багатоквартирного житлового будинку теоретично зобов'язаний вживати заходів з охорони під'їздів житлових будинків, включаючи організацію служби консьєржів, встановлення домофонів з електронними замками або монтажу вхідних дверей посиленої конструкції з кодовими замками.
   На практиці часто буває так, що небайдужі мешканці, прагнучи навести порядок у своєму під'їзді і втомившись чекати проявів турботи від балансоутримувача, самостійно (більшістю голосів на зборах) вирішують питання про організацію служби консьєржів у під'їзді. Самостійно визначають і розмір їхньої зарплати, виплачуваної, як правило, неофіційно.
   Ось і мешканці одного з будинків на житловому масиві Березняки найближчої середи збираються вирішити питання відновлення служби консьєржів. Які ж плюси та мінуси самостійної організації чергування консьєржів у під'їзді?

Консьєржі

   При виплаті зарплати "в конверті" суттєво економляться кошти, які при офіційному оформленні нараховуються як податок на фонд заробітної плати. На цьому переваги, мабуть, і закінчуються. Які ж недоліки?

   По-перше, при неофіційному найнятті працівника дуже важко затвердити його функціональні обов'язки (посадову інструкцію). А її відсутність неминуче призведе до конфліктів між мешканцями та консьєржами. Одні мешканці вдовольняться тим, що консьєрж видаватиме комунальні платіжки та питатиме відвідувачів: "До кого Ви йдете?". Інші неодмінно захочуть, щоб консьєрж мив підлогу, викликав сантехніка та ліфтера, міняв перегорілі лампочки, слідкував за правильною парковкою автомобілів та дотриманням тиші в нічний час. І це далеко не повний перелік побажань та вимог!
   Друге, що знову ж таки випливає з неофіційного характеру відносин - якщо хтось із мешканців відмовиться платити за послуги консьєржів, жодного правового способу примусити його - немає. А перебої в оплаті послуг у свою чергу неминуче призведуть до плинності кадрів та зниження якості консьєржів як працівників.

   Інша справа, якщо консьєржі офіційно працюють згідно з укладеними з ними договорами, іншою стороною яких є, наприклад, ОСББ (Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку). В такому разі при організації чергування консьєржів слід керуватися Положенням про організацію роботи чергових у будинках житлового фонду Києва, затвердженим відповідним розпорядженням Київської міської держадміністрації (це що стосується посадових інструкцій).
   Набагато легше вирішується й питання неплатежів мешканців будинку, тому що існуватиме підписаний ними (або від їхнього імені керівником ОСББ) договір про надання додаткових послуг консьєржів. Так що виконувати обов'язки з оплати їхньої праці таки доведеться.


   Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами "Самоорганізація", "Березняки", "Оголошення" та "ЖКГ".


Вам була корисна ця стаття?

Людмила. 27.10.2015 16:28
А от у нас, у Голосіївському районі, по вулиці Заболотного 108, роботу консьєржів встановили дехто із мешканців, при цьому не погоджуючи навіть з іншими сусідами. Ніяким договором, а тим паче, Інструкцією про роботу консьєржа, тут не користуються. Домофон встановлювали, то прямо, вибачайте , здирали примусово з кожного по 50 грн , у тому числі і на кодовий замок. Результат: кодовий замок зламано, домофоном ні одна із консьєржок не користується у любий час доби. Як то кажуть, "заходьте, хто хоче". У цей же час консьєржки наші не виконують своїх обовязків. Двері постійно відчинені, а вночі ходить будь-хто. Скільки разів обурені дехто з мешканців робили зауваження, за яке отримували обурливу лайку , крики та образливі слова. І за такі послуги платити?! Ми з чоловіком обурилися і не захотіли оплачувати такі так звані послуги. Так вони або не пускають у підїзд, або ж ледь " не за шкірку тягнуть" аби їм заплатили . Причому вимагають по 30-35 грн. Це у 18-поверховому будинку, де на кожному поверсі по 6 квартир. От і порахуйте, скільки ж ці консьєржки отримують "на дурняк". Цілими днями сидять та ведуть з бабками --одинокими пенсіонерками пусті балачки, заздрять, ведуть плітки. А от відповідальне ставлення до роботи -- аж ніяк!

Можете додати свій коментар

Щоб змінити слово на інше (якщо букви важко розпізнати), клацніть на малюнку

Ваше ім'я:         Слово з малюнка:  

Коментар (до 1000 символів):