Консьєрж: наймати, чи ні?
Згідно з пунктом 5.2 Правил благоустрою м.Києва кожний власник (балансоутримувач) багатоквартирного житлового
будинку теоретично зобов'язаний вживати заходів з охорони під'їздів житлових будинків, включаючи організацію служби
консьєржів, встановлення домофонів з електронними замками або монтажу вхідних дверей посиленої конструкції
з кодовими замками.
На практиці часто буває так, що небайдужі мешканці, прагнучи навести порядок у своєму під'їзді і
втомившись чекати проявів турботи від балансоутримувача, самостійно (більшістю голосів на зборах) вирішують
питання про організацію служби консьєржів у під'їзді. Самостійно визначають і розмір їхньої зарплати,
виплачуваної, як правило, неофіційно.
Ось і мешканці
одного з будинків на житловому масиві Березняки найближчої середи збираються вирішити питання
відновлення служби консьєржів. Які ж плюси та мінуси самостійної організації чергування консьєржів у під'їзді?
При виплаті зарплати "в конверті" суттєво економляться кошти, які при офіційному оформленні нараховуються
як податок на фонд заробітної плати. На цьому переваги, мабуть, і закінчуються. Які ж недоліки?
По-перше, при неофіційному найнятті працівника дуже важко затвердити його функціональні обов'язки
(посадову інструкцію). А її відсутність неминуче призведе до конфліктів між мешканцями та консьєржами.
Одні мешканці вдовольняться тим, що консьєрж видаватиме комунальні платіжки та питатиме відвідувачів:
"До кого Ви йдете?". Інші неодмінно захочуть, щоб консьєрж мив підлогу, викликав сантехніка та ліфтера,
міняв перегорілі лампочки, слідкував за правильною парковкою автомобілів та дотриманням тиші в нічний час.
І це далеко не повний перелік побажань та вимог!
Друге, що знову ж таки випливає з неофіційного характеру відносин - якщо хтось із мешканців відмовиться
платити за послуги консьєржів, жодного правового способу примусити його - немає. А перебої в оплаті послуг
у свою чергу неминуче призведуть до плинності кадрів та зниження якості консьєржів як працівників.
Інша справа, якщо консьєржі офіційно працюють згідно з укладеними з ними договорами, іншою стороною
яких є, наприклад, ОСББ (Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку). В такому разі
при організації чергування консьєржів слід керуватися Положенням про організацію роботи чергових у
будинках житлового фонду Києва, затвердженим відповідним розпорядженням Київської міської держадміністрації
(це що стосується посадових інструкцій).
Набагато легше вирішується й питання неплатежів мешканців будинку, тому що існуватиме підписаний ними
(або від їхнього імені керівником ОСББ) договір про надання додаткових послуг консьєржів. Так що виконувати
обов'язки з оплати їхньої праці таки доведеться.
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами "Самоорганізація", "Березняки", "Оголошення" та "ЖКГ".
Марія 24.01.2019 18:01
Скажіть, будь ласка, а чи повинен консьєрж не пускати родичів до будинку? ось приїхала гостювати до нас дочка з малою дитиною. Ходять на вулицю гуляти . То наша консьєржка почала не пускати дочку з дитиною до будинку. " Ти -хто така?!" звісно, що дочка обурилася і попросила вибачитися. якщо --не впізнали. Але Ю крім вибачення , тільки --лайка та непристойні слова. І як такі можуть працювати? Цілими днями сидять з іншими бабками -пенсіонерками, плетуть плітки, заздрять. Загалом, -- все про кожного знають. А ось навіть і не дивляться, хто ж -заходить, хоча домофон у будинку є! То за що платити -- по 50 грн. За відсиджування, вибачайте, "як курка на яйцях". Кому потрібна така їхня робота?!!! Крім, як цлими днями плести язиками, більше нічогого і не роблять.
Олена 07.11.2018 10:16
У нашому будинку, що по вул. Заболотного №108, консьєржки , які тут працюють, що називається, сидять для краси. Двері, хоча і є кодовий замок і домофон, у будь-яку добу чи пору року, постійно відчинені. А вони навіть і не реагують, хто заходить, і навіть -- не питають , куди і до кого ідуть. Збираються внизу на балачки та плітки баби-пенсіонерки та цілими днями плетуть плітки. Їм, бачите ж, ніколи. А платити вимагають у кожного мешканця щомісяця. Причому плата --- по 50 грн., хоча робота --не офційна. У нас -- не ОСББ, а -- керуюча компанія. Прямо , вибачайте, ледь не душать, коли їм не заплатили. Я обрилася, скзала, що за таку так звану у кавичках їхню роботу я не маю наміру їм платити. То тепер вони нас з чоловіком не пускають до будинку. Що робити? Зверталися до дільничого нашого полцейського, але --ніякого результату. Він каже, що -- не його обов:язок подібне.
Людмила. 27.10.2015 16:28
А от у нас, у Голосіївському районі, по вулиці Заболотного 108, роботу консьєржів встановили дехто із мешканців, при цьому не погоджуючи навіть з іншими сусідами. Ніяким договором, а тим паче, Інструкцією про роботу консьєржа, тут не користуються. Домофон встановлювали, то прямо, вибачайте , здирали примусово з кожного по 50 грн , у тому числі і на кодовий замок. Результат: кодовий замок зламано, домофоном ні одна із консьєржок не користується у любий час доби. Як то кажуть, "заходьте, хто хоче". У цей же час консьєржки наші не виконують своїх обовязків. Двері постійно відчинені, а вночі ходить будь-хто. Скільки разів обурені дехто з мешканців робили зауваження, за яке отримували обурливу лайку , крики та образливі слова. І за такі послуги платити?! Ми з чоловіком обурилися і не захотіли оплачувати такі так звані послуги. Так вони або не пускають у підїзд, або ж ледь " не за шкірку тягнуть" аби їм заплатили . Причому вимагають по 30-35 грн. Це у 18-поверховому будинку, де на кожному поверсі по 6 квартир. От і порахуйте, скільки ж ці консьєржки отримують "на дурняк". Цілими днями сидять та ведуть з бабками --одинокими пенсіонерками пусті балачки, заздрять, ведуть плітки. А от відповідальне ставлення до роботи -- аж ніяк!