Трамвайна зупинка "середньої складності" — погибельне місце на вулиці Алма-Атинській
Останнім часом багато публікацій сайту "Ліски" були присвячені транспортним проблемам ДВРЗ, дуже гарної та своєрідної київської місцевості. Але дуже занедбаної в плані транспортного сполучення. Кажуть, що все нове - це добре забуте старе. Проблеми ДВРЗ, зокрема транспорту на його центральній вулиці Алма-Атинській, піднімаються в публікаціях ЗМІ вже не один рік. Пропонуємо прочитати статтю 11-річної давнини з газети "Хрещатик".
09.07.2002р.
Селище Дарницького вагоноремонтного заводу (в народі просто ДВРЗ) — район взагалі тихий, але багатий на промислові
підприємства та всілякі фірми. Декілька з них скупчилися навколо трамвайної зупинки “База “Укроптбакалія”,
що біля мосту-гірки, перекинутого через залізничний тупик Дарницького депо. Це і одноіменна організація
“Укроптбакалія”, і ВАТ “Київ-Дніпровське підприємство промислово-залізничного транспорту” (ППЗТ),
й фірми “Берест”, “Ремторгсервіс”, “Украгропромтехніка”, і славнозвісний супермаркет “EvroMart”,
продуктова база “Еланда”. Спитаєте: ну то й що? А ось що.
Ця частина дороги, мабуть, найнебезпечніша на всій вулиці. Коло трамвайної зупинки на відстані приблизно
10 метрів — два виїзди з фірм по різні боки дороги. На самій зупинці, просто перед трамваєм, що прямує в місто,—
переїзд для автотранспорту. Далі дорога повертає направо і через 100 метрів (у напрямку до наступної
трамвайної зупинки “Профспілкова”), перед підйомом на міст — ще одне перехрестя: два протилежних виїзди від фірм
“Укроптбакалія” та “EvroMart”. На цьому перехресті ще інколи висаджуються пасажири ГАЗелей. А на мосту знову
поворот — уже вліво, десь градусів на 45!
Не тільки приїжджі, а й люди, котрі в години пік квапляться на роботу чи з роботи, дуже бояться переходити цей
відрізок дороги. Річ у тім, що, незважаючи аж на п’ять поворотів до згаданих фірм, трамвайна колія з автодорогою
перехрещуються, а жодного натяку на пішохідний перехід і павільйон очікування на зупинці тут нема. Водії
трамваїв характеризують це місце як зупинку “середньої складності”. Та пішоходам від того не легше. За словами
службовців прилеглих фірм, дорожньо-транспортні пригоди на цьому перехресті — не рідкість. Торік я сама стала
свідком аварії: жінку, котра йшла з покупками з супермаркету “EvroMart” до трамвая, збила машина. Потерпіла
опинилася на колії, і бідному вагоноводу довелося чекати, поки приїде міліція й забере тіло. А за словами
бухгалтерів з ППЗТ, два місяці тому тут було збито чоловіка...
Треба сказати, що зупинка трамвая розташована дуже незручно для пасажирів: якраз посеред перехрестя. Люди,
що виходять з вагонів, за мить можуть потрапити просто під колеса мікроавтобусів або іномарок, які дуже рідко
спиняються, аби пропустити пасажирів. Вийшовши з трамвая, треба спочатку постояти коло нього і поозиратися
на всі боки — чи немає машин,— та ще й так стати, щоб водії вас побачили і зупинилися, а тоді вже переходити
дорогу.
З одного боку зупинки трамвая йде автодорога, з другого — така собі грунтова пішохідна доріжка під парканом
“Украгропромтехніки”, відгороджена ланцюгами. І у цю огорожу час від часу врізаються то “новачки” на цій вулиці,
що мчать з мосту, не звертаючи уваги на дорожній знак, який стоїть на виїзді з гірки, то водії трейлерів,
що під’їжджають до бакалійного складу, розташованого по другий бік перехрестя.
До всього цього додається ще й проблема затоплення трамвайної колії під час дощів. Довелося електротранспортникам
викопати дренажні ями, бо, як сказав мені інженер з безпеки руху Дарницького трамвайного депо Євген Лонгол,
коштів на підключення до каналізації немає...
Інженер-шляховик Дніпровської районної ДАІ Володимир Жаборовський побідкався: мовляв, трамвайну колію вже
“піднімали” під час ремонту, змінювали навіть траєкторію повороту, щоб запобігти затопленням під час негоди,
але... А на реконструкцію цієї транспортної розв’язки знов-таки нема коштів. Хоча на цьому тижні, можливо,
крига почне скресати: для початку намалюють пішохідну “зебру”.
Та й це ще не все. Дуже часто трапляються автопригоди й на самому мосту. То водії машин не можуть розминутися,
і авто врізаються одне в одного та збивають прогони старої огорожі. То великі вантажівки чіпляють трамваї...
На думку головного інженера колійної служби “Київпастрансу” Леоніда Драмарацького, це — наслідки того,
що свого часу практика будівництва дороги “розійшлася” із задумом проектантів. Бо ще коли проектували міст,
то мали зробити подвійний шляхопровід, а вийшов одинарний. Отож і не може роз’їхатися авто- та електротранспорт
на мосту, бо є поворот, та й сама дорога завширшки лише три метри, а не шість.
Спостерігаючи за тим, як реконструюються шляхи у центральних районах міста, мешканці селища і ті, хто працює
в цьому мікрорайоні Старої Дарниці, плекають надію: може, нарешті, реконструкція дійде і до проблемної
вулиці Алма-Атинської?
Тетяна ЯНДОВСЬКА, “Хрещатик”
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегом "Транспорт".
admin 27.05.2013 15:49
Спасибо за комментарий! И в розницу продают тоже :) И заказ через интернет-магазин у них есть. Но можно покупать и обычным способом - просто зайдя туда. Неплохой магазин, большое помещение, можно взять в руки и рассмотреть товар. Большой ассортимент: посуда, ножи, другие кухонные и хозяйственные товары.
Житель ДВРЗ 27.05.2013 15:37
Был когда-то "Евромарт" - склад-магазин. Сейчас там французскую посуду продают (оптом) - ул. Алма-Атинская,12
admin 26.05.2013 07:52
Цитую:
Марія 25.05.2013 22:51
прочитала у статті про славнозвісний супермаркет “EvroMart”, а де саме він знаходиться?????
Кінець цитати.
Мабуть, автор статті все-таки мала на увазі не сам супермаркет, а його складські приміщення.