Тег AREA. Top_231


Сайт Л і с к и               Головна      Про сайт     Архів новин     Флора/Монітор     Вебкамера 

Трамваї на ДВРЗ. Що змінилось за 40 років?

П'ятниця, 19.04.2013    
Київ, 1975 рік. Схема руху транспорту Київ, 2013 рік. Схема руху трамвая №23 Київ, 2013 рік. Схема руху трамвая №33

   За час існування київського трамвая кількість його маршрутів постійно змінювалась. Одні маршрути переставали існувати, натомість відкривались інші. Причому закриття трамвайних ліній майже завжди сприймалось негативно. Ось що писали Ільф та Петров у книзі "Одноэтажная Америка" (1936 рік):
  Нью-йоркскую геометрию нарушает извилистый Бродвей, пересекающий город вкось и протянувшийся на несколько десятков километров. Основные косяки пешеходов и автомобилей движутся по широким авеню. Под ними проложены черные и сырые, как угольные шахты, четырехколейные туннели собвея. Над ними гремит железом «элевейтед» (надземка). Тут есть все виды транспорта – и несколько старомодные двухэтажные автобусы и трамваи.
   Вероятно, в Киеве, уничтожившем трамвайное движение на главной улице, очень удивились бы, узнав, что трамвай ходит даже по Бродвею – самой оживленной улице в мире.


   У часи найбільшого розквіту (1970-1990 роки) в Києві було до 30 трамвайних маршрутів, зараз їх удвічі менше. І в 1975 році (див. схему вгорі), і тепер на ДВРЗ два трамвайних маршрути. Правда, якщо раніше вони прямували і до станції метро "Чернігівська", і на Поділ, то тепер обидва маршрути, що №23, що №33 - лише через Чернігівську. І хоч трамвай №23 ходить лише по робочих днях, зате його маршрут значно коротший (не йде через Ленінградську площу). Ще недавно існував третій трамвайний маршрут - від ДВРЗ до станції метро "Лісова".

   Загальні відомості про трамваї в містах України можна отримати зі статті Григорія Мельничука, який, зокрема, пише: 1,56 кв. м улицы нужно для провоза одного пассажира в скоростном трамвае. В автобусе – 3,47 кв. м улицы, в автомобиле с 4 пассажирами – 59,3 кв.м. Если в автомобиле только один водитель – целых 170 кв. м, в 108 раз больше, чем в скоростном трамвае. Таковы оценки Института комплексных транспортных проблем при Госплане СССР еще в 1972 году. Неудивительно, что при уничтожении трамвая и увеличении числа автомобилей в Киеве каждый год заторы все больше и больше.

   Нижче - фото київських трамваїв, зроблені (ймовірно) фотографом Стюартом 6 жовтня 1985 року.


Київ, 1985 рік. Проспект Воз'єднання. Зупинка Березняки Київ, 1985 рік. Проспект Воз'єднання. Зупинка Березняки Київ, 1985 рік. Вул.Братіславська Київ, 1985 рік. Ленінградська площа Київ, 1985 рік. Проспект Гагаріна Київ, 1985 рік. Проспект Гагаріна Київ, 1985 рік. Ленінградська площа Київ, 1985 рік. Проспект Воз'єднання. Зупинка Бульвар Давидова

Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами "Транспорт" та "Історія Києва".


Вам була корисна ця стаття?

Андрій  19.04.2013 12:42
Отож вам, дорогі місцеві депутати і безкоштовні поради, включаючи тих, хто начебто піклується рідними районами. Користуйтесь.... А щодо заводу, раз уже торкнувся, то завод міг би згадати і про свій парк! Який, нажаль зараз занедбаний, в якому хаотично стоять незаконні гаражі та валяється сміття, але ще встигає проглядатись колишня пропорція входу в сквер від центру площі, рівні алеї, дерева по рівній лінії - супер, а не парк!!! Потрібно тільки прикласти руки до нього... А, і знову, щодо Лєніна і заводчан.... Невже більшості працівників Лєнін і аля "Вишенька" краще ніж чистий сквер заводу поруч, стильна кав"ярня-вагон у іншому сквері на кінцевій автобусу чи тролейбусу....

Андрій  19.04.2013 12:32
Такі трамваї, які є зараз - це ДУЖЕ ПОГАНО!!!! Його треба знести, вже неодноразово аргументував чому, навіть до влади.... А для ДВРЗ, згоден це ціла епоха і пошана до нього. Тому потрібно встановити вагон-пам"ятник на площі біля заводу, замість Ілліча!!! Або краще на кругу кінцевої зупинки трамваю і облаштувати там сквер, де можна було б поїсти морозива, там дуже затишно. А ще, поставити такий вагон там у сквері і зробити в ньому кав"ярню, з морозивом, прохолодними напоями. Взимку гаряча кава. А заводчани вже б давно могли б ппопілкуватися про знос Лєніна, а на його б місці поставили пам"ятник їхнього ШАНОВЛИВОГО ТРУДА - вагон, або робітникам-вагоноремонтникам... Не розумію до чого там Лєнін... Лєніна, щоб не руйнувати, поставити у музей заводу десь в куток, так просто про згадку, що колись був маразм і він стояв на площі, казна-для кого...

Володимир  19.04.2013 09:28
Після ознайомлення зі статтями про трамвай, думаю, кожному стало зрозумілим, що трамвай це не так вже й погано. Інша справа, що на відміну від європейських столиць, в Києві проблема трамваїв не розв'язується так як би хотілося.
Отже, трамвай на ДВРЗ, все ж таки, міг би бути більше ніж трамвай.

Можете додати свій коментар
Щоб змінити слово на інше (якщо букви важко розпізнати), клацніть на малюнку

Ваше ім'я:         Слово з малюнка:  

Коментар (до 1000 символів, тільки текст, гіперпосилання недопустимі):