При змінах тарифів ЖКГ радитимуться з людьми
16 серпня 2012 року Міністерство юстиції України зареєструвало
Наказ №390
Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 року.
Назва наказу - "Порядок доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг,
структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обгрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної
позиції територіальних громад".
Нормативний документ набере чинності після
опублікування в офіційних виданнях Мінрегіонбуду (видання, які підтверджені наказами міністерства).
Наказ стосується взаємовідносин між суб'єктами господарювання (виробниками послуг ЖКГ) та споживачами цих послуг
у частині змін:
- переліку житлово-комунальних послуг;
- структури цін/тарифів;
- розміру цін/тарифів.
У Наказі виробники послуг умовно поділені на 3 групи - виробники теплової енергії (також водопостачання і водовідведення),
надавачі послуг з утримання будинків і прибудинкових територій, вивізники побутових відходів.
Що зміниться для виробників послуг?
Протягом 5 днів з моменту подання розрахунків нових цін/тарифів в органи місцевого самоврядування (ОМС) виробники
послуг ЖКГ муситимуть повідомити про це споживачів і встановити термін для отримання зауважень
і пропозицій від фізичних та юридичних осіб. Повідомлення робитимуться шляхом публікації на веб-сайтах
виробників послуг (якщо сайти є), в ЗМІ, чи іншим встановленим ОМС способом.
Одночасно виробники послуг повинні публікувати адресу, на яку прийматимуться листи з пропозиціями.
Термін прийому зауважень і пропозицій не може бути меншим за 14 календарних днів та більшим ніж 20 календарних днів.
Всі отримані листи будуть зареєстровані, і після опрацювання кожний адресат отримає відповідь про прийняття
чи відхилення наданої ним пропозиції.
Що зміниться для споживачів послуг?
Споживачі отримають можливість надати зауваження чи пропозиції (причому як на адресу органу місцевого самоврядування,
так і безпосередньо на адресу виробника послуг) та отримати відповідь. У разі відхилення пропозиції чи зауваження
суб'єкт господарювання повинен надати споживачеві обгрунтовані пояснення.
Схожі публікації на сайті можна знайти за тегом "ЖКГ".