Київська міська електричка. Еволюція квитків
Оскільки київська міська електричка (КМЕ) створювалась як доповнення до існуючої схеми пасажирського транспорту міста,
проїзні документи для неї планувались аналогічні трамваю, тролейбусу чи метро. Тож спочатку в касах продавались
паперові квитки зеленого кольору, які повинні були компостуватись при виході на перон. Схоже, що компостери були
в наявності не на всіх станціях - наприклад, на Видубичах і Дарниці їх не було. Тому контролери просто надривали
ці квитки вручну. Перші квитки зображені на фото 1, позиція 1.
Невдовзі зелені квитки щезли з кас і замість них почали видавати "залізничні" квитки - подібні до
квитків у приміських електропоїздах. Їхня незручність полягала в обмеженнях стосовно станцій посадки
(дійсні лише на станції продажу) і терміну дії (протягом 10 днів) - фото 1, позиція 2.
Ще через деякий час термін дії квитків зменшився до 7 днів - фото 2. Щоб квитки не пропадали як прострочені, люди стали купляти їх безпосередньо перед
поїздкою, що призвело до черг перед касами. Втім, ніхто особливо не скаржився і пасажири терпляче чекали жетонів і проїзних, обіцяних ще з листопада.
Крім зазначених недоліків, паперові квитки незручні ще й тому, що виготовлені з тоненького "факсового" паперу і легко мнуться в кишенях.
До того ж, треба правильно їх "пред'являти" у віконце турнікету - засовувати штрих-кодом догори, різким рухом, інакше зчитування не відбувається.
Нарешті, з 28 лютого 2012 року в КМЕ з'явились невеличкі пластикові жетони чорного кольору без жодних написів
чи інших елементів, а в іншому схожі на метрополітенівські. Правда, використовувати їх складніше, ніж у метро.
Вкинувши жетон в автомат, треба дочекатись надрукованого ним квитка і вже з квитком прямувати на перон. Квиток треба
зберігати до кінця поїздки, інакше можуть оштрафувати в електричці або не випустити зі станції в кінці поїздки. Ні першого,
ні другого ніколи не буває, тому частина пасажирів не бере ці квитки зовсім - вкинули жетон, загорілось зелене світло на турнікеті, то й пішли.
Контролери на Видубичах радять після вкидання жетона натискувати кнопку (див. фото 4), бо інакше автомат
не спрацьовує - жетон не потрапляє куди слід, якщо вкинутий несильно.
На Дарниці навпаки, кажуть, що натискання цієї кнопки призводить до викидання жетона у нижній відсік і сварять пасажирів,
що натискають її. Одним словом, суцільна вища математика з цими жетонами. Сподіватимемось, що скоро все якось утрясеться. :)
Жетон і квиток зображені на фото 3, а на фото 4 - турнікет для проходу пасажирів з жетонами.
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами "Міська електричка" та "Транспорт".