Починаючи з квітня 2011 року, комунальне підприємство УЖГ Дніпровського району м.Києва через ЖРЕО-415 (яке обслуговує
будинки ДВРЗ) роздає для підписання мешканцями договори про надання їм послуг з утримання будинків та прибудинкових територій.
Сам факт "оновлення" договорів безумовно є позитивним, оскільки в чинних договорах на місцях тарифів та їхніх складових
стоять прочерки.
Які можливі варіанти наших дій? Ми можемо відмовитись від підписання договору, підписати його - якщо умови нас
задовольняють, або почати процедуру погодження - якщо не задовольняють.
Оскільки мало хто з нас є фахівцями в сфері житлово-комунального господарства, логічно почати з питання "Яким нормативним
документом регулюється укладання договорів про надання житлово-комунальних послуг?" Відповідь - законом України
"Про житлово-комунальні послуги",
тому відкриваємо закон.
Перша обставина - відмовитись від підписання договору ми не маємо права, оскільки "Споживач зобов'язаний: 1) укласти
договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору;" - стаття 20.
Друга обставина - стаття 29 закону зазначає: "Процедура погодження умов договору відбувається протягом
одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін". У нашому випадку днем "внесення проекту" є день,
коли нам вручили проект договору, відповідно, протягом місяця з цього дня ми повинні завершити процедуру.
Цікаво: статтею 27 закону передбачається, що укладання договорів проводиться по результатах конкурсу -
в нашому випадку це означає, що якби було проведено такий конкурс, то його переможцем міг би стати не ЖЕК, а інша юридична
особа,яка запропонувала кращі умови. Втім, допускається конкурс з одним учасником - при цьому договір може укладатися
не більше, ніж на 12 місяців. Нам, при відсутності конкурсу, чомусь пропонують 5 років - не погоджуємось.
Стосовно п.7 проекту (фото Договір.Стор.1 ) слід зазначити, що КП ГІОЦ не є стороною даного договору - більше того,
ГІОЦ в принципі не може бути учасником договірних відносин в сфері житлово-комунальних послуг,
бо до них можуть належати лише: "власник, споживач, виконавець, виробник" - стаття 19 закону.
Решта зауважень спричинені невідповідністю проекту істотним умовам" (стаття 26 закону) або здоровому глузду
і викладені на фото "Оголошення".
Крім наведених зауважень, дуже хотілось посперечатися стосовно підпункту 2 пункту 12 проекту договору (фото стор.2) -
"Виконавець має право...доступу, зокрема несанкціонованого, у приміщення..."
Однак після прочитання закону стало ясно, що право "Виконавця" на несанкціонований доступ дійсно прописане в статті 17.
Важливо!
Дана замітка не перевірена на практиці. Консультації з сусідами-юристами показали, що частина з них
підписали договори без застережень. Якщо хтось із читачів вирішить складати протоколи розбіжностей, доцільно буде після п.22 проекту ручкою дописати:
"Додаток 2 - протокол розбіжностей на 1 стор."
Прохання також повідомити про результати на поштову адресу сайту,
або в коментарях.
Схожі публікації на сайті "Ліски" можна знайти за тегами
"ЖКГ" та
"Пишуть читачі".